9 decembrie 2012

REVIEW - Euro Truck Simulator 2

După lungi așteptări și după câteva amânări, era timpul ca Euro Truck Simulator 2 să se lanseze. Probabil că pentru mulți dintre noi așteptarea aceasta a fost una enervantă și frustrantă, mai ales când data de lansarea inițială fiind în luna August, să constatăm că jocul a mai fost amânat. Ei bine, într-un final acesta s-a lansat pe data de 19 Octombrie pe site-ul oficial al jocului. Încă de când jocul s-a lansat a putut fi descărcat de pe site, iar după instalare necesita serialul pentru a putea beneficia de varianta full.

Am fost surprins într-un mod plăcut că cei de la SCS Software s-au decis să creeze o continuare pentru primul simulator din această serie lansat în anul 2008 care a beneficiat de recenzii pozitive și de note lafel de pozitive. Să nu uităm că cei de la SCS Software sunt maeștrii când vine vorba de simulatoare, jocurile acestora fiind axate pe această temă, putându-se observa câte simulatoare cu camioane au lansat aceștia de la lansarea lui Euro Truck Simulator și până acum.

În mare parte, jocul merge pe același principiu pe care mergea și Euro Truck Simulator: începi de jos, fiind șofer pentru anumite companii, cu timpul avansezi și strângi bani să îți iei un camion, achiziționezi garaje, angajezi șoferi și îți pui pe picioare propria firmă de transport. Doar că de data aceasta, unele lucruri necesare aș spune eu au fost adăugate și desigur cele existente deja au fost îmbunătățite complet.

O diferență între Euro Truck Simulator 1 și 2 este că încă de la început când îți creezi propriul profil, jocul îți impune să îți faci o firmă (alegi un nume și desigur un logo), doar că până vei face rost de bani pentru a îți putea achiziționa un camion și eventual un garaj, vei lucra ca șofer pentru alte companii.

Schimbările se remarcă imediat cum intrii în joc, meniul fiind total schimbat, GPS-ul clasic devenind unul modern cu 4 pagini (traseul, informații esențiale, serviciul de asistență și mail-ul). Mai jos vă voi prezenta fiecare pagină în parte:

Traseul - În această pagina este afișată harta orașului în care te aflii, indicațiile de drum fiind vizibile, drumul pe care trebuie să mergi fiind marcat cu roșu, iar la punctele importante precum întoarcerile sau evitarea curbelor, acestea sunt marcate de culoarea verde. În această pagina mai este afișată durata pe care o mai ai până la destinație, aceasta variând după fiecare stil de condus. Elemente importante precum viteza cu care parcurgeți, cât combustibil mai aveți, data dar și banii sunt afișate în partea de sus a paginii.

Informațiile esențiale - Pagina aceasta este pagina unde sunt afișate informații esențiale pentru efectuarea transportului, informații precum prețul pe care îl vei primi după livrare, cât timp a mai rămas, cât timp mai este până la următoarea pauză dar și locația unde trebuie livrată marfa și ce conține marfa.

Serviciul de asistență - În această categorie puteți observa informațiile în legătură cu cât de avariat este camionul dar și eventual remorca. Pe lângă asta, dacă mașina este foarte avariată, sau doar doriți să o reparați în timp ce sunteți pe drum, puteți apăsa Enter, iar mașina dumneavoastră va fi reparată contra unei sume de bani care depinde de cât de mult este avariată mașina.

Mesageria -  Aici este locul unde primiți și puteți vizualiza mesajele de la anumite firme care au nevoie de un transportator pentru anumite curse, dar și ofertele care sunt trimise pe mail în legătură cu reducerile la camioane.

Pe lângă toate acestea, meniul principal este foarte bine aranjat, funcțiile principale fiind în bara de jos, de unde se poate alege în caz că nu aveți curse disponibile să livrați o anumită cursă pentru alte firme, desigur cu un camion dat de către aceștia sau dacă doriți să luați cursa și să călătoriți până la locul de unde trebuie luată marfa, desigur cu camionul propriu. După multe ore de joc, jucătorul își poate face propria firmă, primul pas fiind cumpărarea unui camion, după fiind necesar dacă jucătorul dorește să avanseze să își achiziționeze un garaj, după urmând să selectioneze șoferii.

Selecționarea șoferilor trebuie făcută foarte atent, deoarece anumiți șoferi nu sunt atât de buni, asta însemnând că aceștia nu vor aduce un venit lafel de mare ca și șoferii cu o notă mai mare, dar vor și avaria camionul și chiar marfa pe drum, necesitând alte cheltuieli pe lângă cele de carburant.

Un lucru care mai trebuie monitorizat foarte atent în legătură cu șoferii, este modul în care aceștia vor crește în nivel, având la dispoziție 6 atribuții pe care le puteți mării când aceștia avansează în nivel: ADR, Long Distances, High Value Cargo, Fragile Cargo, Just-In-Time Delivery și Ecodriving. Fiecare atribuție având rolul ei, de exemplu dacă adăugați puncte la Ecodriving, șoferul respectiv va consuma mai puțin combustibil pe distanțe mai lungi.

Garajele având disponibil posibilitatea de upgrade, locul din garaj crescând de la 2 la 5 camioane. Deasemenea, când sunteți în curtea garajului o pompă de carburant este lângă garaj pentru a putea face plinul camioanelor înainte de a pleca la drum lung.

Jocul ne pune la dispoziție harta Europei fiind inclusă și Marea Britanie, opțiuni precum modificarea camioanelor fiind de acum prezentă în joc, camioanelor putându-le fi adăgat bări de protecție, bări pentru proiectoare, diferite luminițe și ornamente pentru cabină, schimbarea roților dar și posibilitatea de a schimba șasiul și de schimbarea motorizării de pe camionul respectiv.

Ceea ce m-a impresionat la acest joc au fost camioanele care au fost prezente într-un număr mare, acestea fiind prezente într-un număr de 48 de modele, fiecare putând fi modificat după placul jucătorilor. Un alt lucru nou este posibilitatea de a ajusta oglinzile după cum dorește fiecare jucător, lucru care mi s-a părut foarte util pentru jucător, oferind posibilitatea de a-și seta după bunul plac propriul camion. Împrumutul la bancă este încă o nouă opțiune, fiind posibil când râmâneți în impas de bani sau când doriți să achiziționați ceva dar nu aveți destui bani. Desigur, banii trebuind returnați într-un anumit interval de timp.

În concluzie, jocul este un simulator perfect pentru pasionații de camioane, ne oferă un gameplay foarte bun față de primul, fiind mult mai realistic, grafica este deasemenea superbă și efectele sonore fiind și ele bune, în comparație cu mărimea pe care acest joc o are, fiind una foarte mică pentru un asemenea joc.