2 mai 2012

The Walking Dead Episode 1 - review-ul primului episod

Poate că după titlul jocului, mulți dintre voi se așteaptă la un joc în care trebuie să stârpești zombie și să faci tot posibilul ca să supraviețuiești în timp ce hoardele de inamici înaintează spre tine, însetate de sânge. Ei bine, acest joc este diferit față de jocul la care vă așteptați. Lucrul forte al acestui joc este povestea, care este spusă în 5 episoade, în acest review fiind vorba despre episodul 1 intitulat ”A new day”, episodul care ne introduce în povestea jocului și ne prezintă elementele specifice jocului. Jocul este un Point and Click care combină elementele clasice genului dar și libertatea personajelor, fiind posibilă mișcare personajului principal prin tastele de bază (W,A,S,D) dar și posibilitatea de a putea alege ce replică dorești să dai. Orice alegere care este făcută în primul episod vă va afecta pe parcursul întregilor episoade, având posibilitatea de a alege din 4 opțiuni diferite, fiecare afectând evenimentele care urmează să se întâmple în joc.

Încă de la început, jocul ne introduce imediat în centrul acțiunii, fiind puși în pielea personajului Lee Everett care tocmai parcurge drumul către închisoare la care a fost condamnat, din cauză că acesta a omorât un senator de stat, după ce l-a prins cu soția sa. Locul în care te afli la început este Atlanta, unde desigur, în timp ce șoferul mașinii de poliție vorbește cu tine, lovește un zombie, un cut scene cu accidentul făcându-și apariția. După impactul cu acesta, Lee este rănit la picior, iar polițistul se transformă într-un monstru lafel ca majoritatea oamenilor.

Chiar în momentul când Lee îl omoară pe polișist, în depărtare în curtea unei case, o siluetă a unui copil își face apariția, reușind să dispară lafel de repede ca și când a apărut. Ei bine, această fetiță se numește Clementine, iar pe parcursul jocului tu vei face o mică echipă cu ea, protejând-o de toți monștrii, deoarece și ea te-a ajutat să scapi în urma unei altercații cu unul dintre zombie.

Povestea jocului este bazată pe povestea din cărțile de benzi desenate care poartă același nume cu jocul, acestea fiind scrise de către Robert Kirkman, neavând nici cea mai mică legătură cu serialul care poartă același nume pe care îl poartă jocul sau cărțile de benzi desenate. După cum v-am mai spus și mai sus, jocul este împărțit în 5 episoade, care vor apărea la o lună după episodul precedent. Aveți mai jos lista cu episoadele rămase și desigur data când se vor lansa acestea:

■ Episode 2: Starved for Help - May 30th, 2012
■ Episode 3: Long Road Ahead - June 25th, 2012
■ Episode 4: Around Every Corner - July 27th, 2012
■ Episode 5: No Time Left - August 29th, 2012

Primul episod s-a lansat pe data de 25 Aprilie, reușind să surprindă multă lume care se aștepta la un joc monoton, cu arme și cu o mulțime de zombie morți. Chiar Kirkman a spus că jocul nu va fi ca toate celelalte jocuri zombie, ci se va axa mai mult pe poveste și pe emoțiile care le vor trăi jucătorii, înloc să se axeze pe acțiune ca majoritatea jocurilor pe această tematică.

Jocul este dezvoltat și publicat de către TellTale Games, același dezvoltator care a făcut și faimosul joc Tales of Monkey Island, fiind dezvoltat lafel ca și The Walking Dead, în 5 capitole. Aveți mai jos trailer-ul acestui episod, și rating-ul jocului.