10 aprilie 2012

Review Yesterday

După ce Pendulos Studios ne-au surprins într-un mod plăcut cu triologia Runaway și cu proaspătul lansat joc The Next Big Thing, acum a venit timpul să își mai adauge în palmares încă un joc lafel de interesant și interactiv ca cele de mai sus. Noul joc al acestora se numește Yesterday (Ieri) și este un Point and Click foarte bine realizat, fiind adăugate elemente noi față de seria Runaway, grafica fiind acel cartoon style cu care ne-a obișnuit Pendulo Studios.

Jocul Yesterday vrea să ne aducă un pic de suspans și scene mai înfricoșătoare față de jocurile anterioare, acest joc fiind axat pe aceste două lucruri, câteodată având cutscene-uri care fără să vrei te înspăimântă, tematica jocului fiind axată pe religiile și culturile religioase, în joc fiind prezentat un șir de evenimente care încet încet se leagă între ele. Povestea jocului mai ne este prezentată câteodată și in flashback-uri, acele memorii care îi vin imediat în cap personajului principal, care desigur suferă de vreo amnezie sau pur și simplu și-a pierdut memoria, acestea făcând jocul să fie și mai palpitant.

Cât despre povestea jocului, aceasta este captivantă și te ține în suspans de fiecare dată când trebuie să faci o descoperire, dar de cele mai multe ori, suspansul reiese din cutscen-urile și din faptele pe care personajul principal le face sau le-a făcut, acesta suferind de amnezie, în urma ce, după cum spun toți, a încercat să se sinucidă în Paris cu mercur. Bineînțeles că acesta nu a încercat să se sinucidă, alții încercând să-l omoare, deoarece deținea informații care îi putea afecta pe aceștia.

Personajul principal din acest joc este John Yesterday, tânărul despre care vă spuneam că a fost obligat să inhaleze mercur, dar jocul îți mai oferă și posibilitatea de a controla încă două personaje pe lângă John, acestea fiind:
  • Henry White, cel care vei afla că te-a torturat o lungă perioadă
  • Samuel Cooper
În timp ce veți avansa în poveste, personajul pe care îl veți controla mai tot timpul este John Yesterday, un flashback apare, care ni-l arată pe John cum călătorește pe un munte, în plină iarnă, acesta ducându-se la călugărul orb, pentru a putea să se antreneze și să stăpânească Unknown Sense (Sensul necunoscut) care îl va ajuta pe parcursul poveștii pentru a reuși să-și învingă inamicii.

Cât despre durata jocului, aceasta nu este foarte mare, jocul fiind de durată scurtă, aș putea să zic că acesta fiind singurul defect pe care îl are, deoarece se termină surprinzător de repede față de alte jocuri de la Pendulo Studios (Runaway, The Next Big Thing). Că tot vorbim de final, jocul te lasă să alegi unul dintre cele 4 sfârșituri pe care ți-le pune la dispoziție, lăsându-te să alegi dintre John Yesterday, Henry White sau Samuel Cooper. Eu unul, am ales sfârșitul cu John Yesterday, deoarece mi-se pare cel mai normal și corect după evenimentele care s-au petrecut.

Înainte să închei, vreau să vă zic că jocul este destul de bun, singurul lucru care mi-a displăcut după cum am mai spus este durata acestuia, dar în rest merită să îl jucați cu orice preț dacă sunteți fani ai jocurilor Point and Click. Nota pe care eu i-o dau acestui joc este nota 9, și aștept cu nerăbdare, poate un Runaway 4.