24 decembrie 2011

Review Ninja Blade

Pentru că tot am vorbit în ultima vreme despre ultimele lansări de jocuri și cele care s-au lansat, am decis ca astăzi în ajunul Crăciunului să vă vorbesc despre un joc care chiar merită să fie jucat, fiind lansat în anul 2008. Sincer să fiu, n-am încercat acest până acum. Am auzit de el, dar pur și simplu am uitat și așa a fost să fie, până când citeam o listă cu jocurile din 2008 și am zis să-l încerc.

Poate că unii dintre voi nu sunteți fani înfocați ai samurailor, dar preferați să încercați și aceste jocuri, din pură curiozitate. Așa s-a întâmplat și în cazul meu. Ninja Blade este un joc care ne oferă o lume total distrusă unde un virus se răspândește pe zi ce trece, orașul Tokio fiind victima acestui virus.

Jocul nu prea a fost pe placul tuturor, mulți spunând că povestea acestuia nu este foarte excelentă și că gameplay-ul acestuia este o combinație între Devil May Cry și God of War. Părerea mea este că Ninja Blade încearcă să fie cât mai original și să ne aducă unele lucruri noi pe care nu le-am mai văzut într-un joc video. Mai ales că jocurile nu prea sunt axate pe tematica de ninja, ceea ce mi-se pare un lucru destul de incorect. Consider că și tematica ninja ar trebui să ia amploare în jocuri, deoarece consider că este o idee foarte bună, care ne poate transmite o mulțime de idei și povești noi.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grăbește-te, orașul se infectează!
Cam aceasta ar fi ideea principală a jocului. Suntem puși în pielea lui Ken Ogawa un samurai foarte bine antrenat, căruia îi este însărcinată misiunea de a scăpa de creaturile misterioase care încep să apară în Tokio. Din dată ce începeți să avansați în povestea jocului, Tokio este practic asaltat de creaturile sinistre și misterioase care și-au făcut apariția dintr-o dată. Ken Ogawa face parte dintr-o echipă bine antrenată de ninja care au fost antrenați chiar de către tatăl lui Ken, acesta murind din păcate mai târziu în joc, dintr-un motiv pe care Ken nu a putut să-l înțeleagă.

Practic sunteți puși în pielea lui Ken pentru a salva orașul de la invazia creaturilor monstruoase și periculoase care amenință populația și orașul. Veți descoperi că lucrurile nu sunt chiar așa de simple cum ați crezut la început, infecția din oraș începând să crească pe zi ce trece, în ziua a șaptea infecția atingând apogeul: 98% din oraș era în posesia creaturilor.

Primul lucru care m-a șocat la începutul poveștii a fost atunci când tatăl lui Ken s-a întors înpotriva acestuia, chiar omorându-l pe acesta și pe colegii lui care nu au vrut să se supună infecției. Da, tatăl lui Ken deja se infectase singur pentru a beneficia de puterea pe care infecția o oferea, neștiind că de îndată ce infecția se răspândește acesta va fi controlat și va face gesturi fără voia sa.

Anul în care se petrece jocul este anul 2015. Responsabili de infecție sunt un fel de viermi. Când aceștia se infiltrează în interiorul victimelor sale, încep să se înmulțească și să preia controlul persoanei infectate, urmând să se producă niște mutații dezgustătoare persoanei care a fost infectată.

Sângele tău este unul special.
Protagonistul jocului Ken Ogawa, cel care va reuși până la urmă să distrugă creaturile și să elimine infecția din Tokio are un sânge special. El și tatăl lui au un sânge special, care nu se găsește la nimeni de pe fața pământului, ceea ce ne face să credem că acesta nu este de pe Terra. Chiar este menționat la începutul jocului că sângele lui este special și că provine de pe altă planetă. Un avantaj enorm pe care Ken îl are în fața paraziților este sângele acestuia, care îl face toxic pentru paraziți, aceștia neputând să îi acapareze corpul, doar dacă se infectează de unul singur, cum a făcut și tatăl său.

Un lucru interesant care este cheia poveștii este sabia cu care tatăl său l-a ucis, aceasta fiind o sabie specială cu puteri magice, care îl și aduce la viață pe acesta după ce a fost străpuns de aceasta chiar în inimă. Acesta încearcă să deschidă sabia, dar nu reușește decât în finalul jocului când se confruntă cu tatăl său care era controlat de către paraziți, și o folosește pentru a pune capăt războiului care a luat amploare.

Povestea jocului are o perioadă de 7 zile în joc. În toate aceste 7 zile, Ken se luptă cu monștrii pe care trebuie să-i învingă și cu toate creaturile care încearcă să-l omoare, iar în timpul acesta infecția mai acaparează din oraș, până când în a 7a zi orașul este infectat 98%.
Concluzia este...
Nu este un joc de nota 10 dar nici un joc de nota 5. Este un joc care combină elementele necesare pentru a putea realiza o poveste care cel puțin pe mine m-a impresionat și o grafică foarte impresionantă. Desigur, lucrurile care nu mi-au plăcut sunt costumele de care jucătorul dispunea ( mă refer că puteau să fie mult mai variate și mai interesante) și de armele foarte puține (decât 3 săbii). Per total, jocul merită încercat.