10 iunie 2011

REVIEW: Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto 4, este mult asteptatul joc de la Grand Theft Auto San Andreas, fiind dezvoltat de Rockstar North si Rockstar Toronto(Windows), fiind publicat de Rockstar Games pe data de 29 Aprilie 2008 pentru PlayStation3 si XBOX360, iar multi spunand ca pe Windows(PC) nu se va lansa niciodata, dar, se pare ca acesta s-a lansat la 8 luni mai tarziu, mai exact pe data de 3 Decembrie 2008, iar fanii jocului care nu aveau consola si aveau PC, se pare ca, li s-a rasplatit asteptarea in cel mai frumos si dulce mod posibil vreodata. Jocul este un gen de actiune-aventura, sandbox si third-person shooter, avand atat SinglePlayer cat si MultyPlayer, si multe tipuri de joc MultiPlayer, luand de la ESRB nota M(Mature) si de la PEGI: 18+, deoarece jocul avea o multime de arme, multa violenta, si continut sexual si contine un limbaj foarte obscene, care nu i-ar face bine unui copil mai mic de 14 ani daca l-ar juca, asa ca va sfatuim sa nu va lasati copii mai mici de 14 ani sa joace acest joc, deoarece poate avea un impact psihic si moral aspura acestora.

Jocul este setat in LibertyCity, orasul care s-a aflat si in GTA3, fiind acum mai imbunatatit, locuri noi fiind adaugate, dar sa nu va ganditi ca daca este setat in LibertyCity are vreo legatura cu GTA-urile precedente, deoarece acesta nu are nici cea mai mica legatura, jocul punandu-ne la dispozitie o poveste noua, personaje noi nemaintalnite de noi pana acum in seria GTA. Personajul principal al acestui joc este un sarb pe nume Niko Bellic, care la spusele varului sau, acesta vine in America, deoarece Roman Bellic(varul lui), l-a mintit ca are vile, piscine, masini si tot ce se putea pentru a duce o viata de lux si relaxanta, dar, care in viata reala, nu avea decat o companie de taxi-uri, care si aceea nu o ducea chiar foarte bine. De-a lungul jocului, v-a trebui sa infrunti inamicii care iti vor sta in cale, sa procure bani, pentru a-ti cumpara case, haine, mancare, chiar si teme si sonorii de telefon de la InternetCafe. Am uitat sa va spun ca in GTA4 puteti folosi un calculator virtual pentru a naviga pe pagini virtuale de net, facandu-ti prieteni sau cumparandu-ti cum am mai spus, teme sau melodii pentru telefonul tau. Un mare minus a avut jocul, elementele din viata reala nefiind asa de prezente ca in GTA: San Andreas, neputand sa te duci la sala, sa te tunzi, sa joci in cazino-uri, sau sa pui pariuri pe cursele de cai, cum puteai pune in GTA: San Andreas.

Grafica jocului a fost una foarte bine realizata, engine-ul jocului fiind RAGE si Euphoria, 2 engine-uri care au creat jocul mult mai realistice in material graficii si a miscarile personajelor, fiind foarte dezvoltate cazaturile, sau loviturile, avand impresia ca sunt niste oameni ca in viata reala. Masinile au fost si acestea numeroase, avand o gama variata de unde sa ne alegem, putand sa ne alegem de la masina de gunoi, pana la masina cu care se carau bagajele pe aeroport, motocicletele fiind si ele prezente, dar, avioanele nefacandu-si prezenta in acest joc, doar elicopterele fiind prezente, ceea ce, iar a fost un minus important pentru acest joc.

Gameplay-ul jocului a fost unul extraordinar de bun, masinile controlandu-se foarte bine, avand impresia ca acea masina chiar face parte din viata reala, avand un control asemanator cu cele din realitate, acceleratia si frana fiind mult mai realistica, iar elementele sonore si efectele grafice fiind si acestea bine puse la punct, reusind sa dea un felling mai mare de realitate.

In concluzie, echipa noastra ii acorda nota 9 jocului, deoarece acesta a avut multe minusuri, GTA San Andreas fiind mult mai complex decat acesta, in materie de elementele din viata de zi cu zi, dar, si acesta a fost un joc bun, neavand cum sa spunem ca nu este un joc bun, dar putand sa spunem ca ne-a cam dezamagit putin.

Nota: 9/10

Scris de: Isar Catalin| 09.06.2011