14 aprilie 2011

REVIEW: Call of Duty Black Ops

Call Of Duty:Black Ops este cel mai nou joc din seria Call Of Duty. Cum intram in prima misiune vedem grafica naucitoare de care da dovada, si, ca sa fiu mai clar, sa va dau detaliile concrete: actiunea se desfasoara in anii 1960 atunci cand sfera politica era tensionata. Tu, fiind pus in pielea unui agent CIA, caruia i-se spune Alex Mason, care urmareste un grup de comunisti, care se pregateau sa lanseze un atac cu bombe biologice. Pe parcursul jocului, vei face niste calatorii extraordinare prin Cuba,Vietnam si Rusia, participand in tot felul de misiuni ultra secrete. Mai pe scurt : Black Ops.

La inceput te afli intr-o scena de interogare, iar misiunile fac parte din amintirile lui Mason, pe care, cu greu le mai poate aminti. Scena interogarii este destul de dubioasa, dupa mine, fiind legat de un scaun, unde poti vedea doar silueta persoanei care iti pune intrebari despre o statie de transmisie, administrandu-ti din cinci in cinci minute cate un soc electric .Acesta incepe la un moment dat sa te intrebe despre operatiunile din care ai facut parte.

Si ca producatorii jocului sa se faca intelesi prin nume, in prima misiune obiectivul e sa-l ucizi pe Fidel Castro. De cate ori trebuie sa eliminam o figura importanta intr-un FPS?
In mare parte a jocului il vei controla pe Manson, dar vei participa si la misiuni in care vei intra in pielea altor personaje a caror voci sunt interpretate de actori foarte cunoscuti. Unul dintre acestia e superiorul tau, agentul Hudson, un tip care este interpretat de Ed Harris.Al doilea personaj are o importanta ceva mai mare, de cele mai multe ori il vei avea ca si calauza, fiind un rus ce a evadat dintr-un lagar sovietic, pe nume Viktor Reznoz. Viktor Reznov, este nimeni altul, decat sergentul din CoD:World at War.

Pentru a te pregatii de misiuni, care mai de care,  este adusa in prin plan scena interogarii, iar ca sa fie si mai realist, de parca nu era de ajuns, personajului nostru i s-a dat o voce si o fata cu o miscare destul de expresiva si bine gandita din moment ce in timpul interogarii este sigurul care vorbeste si se agita, incercand sa afle unde se afla statia de transmisie. Ce statie de transmisie? Asta e telul jocului, asta trebuind sa aflii odata cu personajul tau pentru ca nici el nu stie unde este. Fiecare amintire a lui Alex Mason fiind o parte din puzzle.

In sfarsit dupa ce vei  afla de ce esti legat de scaun, vei avea parte de o surpriza care suna cam asa "Luke, I am your father". Trebuie sa recunosc ca povestea construita este pur si simplu fantastica. Sunt momente in care chiar ai senzatia de "strict secret", despre informatii care ti-ar fi frica sa le aflii. De multe ori actiunea e prea intensa, toate impuscaturile si explozile si toate secvente tind sa te deruteze si numai intelegi ce trebuie sa faci, unde sa mergi, cine e impotriva ta, cine nu.

Dar acum, elementele astea te pandesc la tot pasu.OK, este mai distractiv cand sari pe un tren, dar in unele cazuri, nu le vad rostul, iar cand iti este lumea mai draga, te trezesti ca ai fost aruncat de o explozie.

O chestie care ar fi un minus, este ca inamicii se spawneaza de nicaieri, iar atunci cand crezi ca ai curatat tot, mai apare inca unul.

Eu zic ca este un joc destul de reusit, chiar daca au exagerat cu efectele si toate cele. Grafica este de nota 10, uneori mult prea reala. Nota 10 la grafica, bravo Treyarch.  Un joc distribuit de Activision.

Nota: 9/10
Scris de: Isar Catalin| 13.04.2011